وتارەکانی مامۆستا سەید یەحیا حوسەینی

سخنرانی‏های ماموستا سید یحیی حسینی ؛ کرمانشاه - روانسر (به زبان کوردی)

بسم الله الرحمن الرحیم

«رەحمەتی خواتان لێبێت جەم دانیشن!» (رحمت خدا بر شما جم و جور بنشینید!) این ندا سال‏ها ست که شنیده می‏شود.
این ندا قبل از گسترش مسجد بسیار بود تا این که مسجد اندکی گسترش یافت و جای کافی برای همه ایجاد شد. اما طولی نکشید (بعد از چند هفته) دوباره ندا برخواست: «رەحمەتی خواتان لێبێت جەم دانیشن!» (رحمت خدا بر شما جم و جور بنشینید!). آری جمعیت نمازگزاران بیشتر شده بود و دوباره با کمبود جا مواجه شده بودیم.
مسجد توسط هیئت امنای زحمت کش گسترش بیشتری یافت و اکنون حدود چهار یا پنج برابر مسجد اولیه شده است. اما این گسترش تنها تا چند هفته توانست ندای «جم و جو بنشینید» را ساکت نماید! و پس از مدتی ندا برخواست ...
بسیار جای خوشحالی است که جمعیت نمازگزاران تا این حد افزایش یافته است و براستی که یادآور سوره نصر است:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّـهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّـهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾
ترجمه:
هنگامی که یاری خدا و پیروزی فرا می‌رسد. (۱) و مردم را می‌بینی که دسته دسته و گروه گروه داخل دین خدا می‌شوند (۲) پروردگار خود را سپاس و ستایش کن، و از او آمرزش بخواه. خدا بسیار توبه‌پذیر است. (۳)

_____________
مسجد حضرت عمر (رض): مسجد روستای گِل سفید از توابع شهرستان روانسر (استان کرمانشاه) است که ماموستا سید یحیی حسینی امام و خطیب آن می‏باشد.